W wakacje zimowe `2014, zespół muzyki dawnej Musica Antiqua Inovroclaviensis z MDK im. Janusza Korczaka w Inowrocławiu uczestniczył w warsztatach tańca historycznego.
Zajęcia prowadziła choreograf Julitta Łubińska Zielińska, solistka Teatru Wielkiego Opery i Baletu w Warszawie. W zajęciach uczestniczyła grupa zaawansowana i początkująca. Nowi adepci sztuki tańca dawnego pilnie ćwiczyli układy choreograficzne Galiardy, Pavany i Bransle, doskonale się przy tym bawiąc. Drugą część zimowych warsztatów z dawnymi instrumentami prowadziły Izabela Szyma Wysocka i Danuta Szyma. Największym zainteresowaniem nowych uczestników cieszyły się instrumenty mało znane jak krumhorny, viole da gamba, także lutnia. Starsi uczestnicy zespołu prezentowali grę na tych instrumentach. Należy zaznaczyć, że młodzież z wielką pasją rozwija swoje umiejętności nie tylko w grze na instrumentach, śpiewie i tańcu dworskim, ale również kształci się w sztuce aktorskiej, aby opanować etykę dworską obowiązującą w tamtych czasach. Subtelna muzyka, historyczne instrumenty i renesansowe kostiumy tworzą niepowtarzalny klimat koncertu. Ukazują słuchaczom polskie dziedzictwo kulturowe naszych dworów.
Na zakończenie warsztatów odbył się bal karnawałowy. A jak przystało na zespół muzyki dawnej, to bal ten po staropolsku nazwano „zapustami” „Zapusty” trwają od Święta Trzech Króli do środy popielcowej, a pojawiły się w naszym kraju za czasów szlachty sarmackiej.
Członkowie zespołu: Sara Szukalska, Katarzyna Andryszak, Sebastian Giemza oraz pani Katarzyna Kowalkowska - przewodnicząca Rady Rodziców przy MDK otrzymują szczególne podziękowanie za pracę na rzecz zespołu.
Członkowie zespołu: Sara Szukalska, Katarzyna Andryszak, Sebastian Giemza oraz pani Katarzyna Kowalkowska - przewodnicząca Rady Rodziców przy MDK otrzymują szczególne podziękowanie za pracę na rzecz zespołu.
Julita Łubińska Zielińska, choreograf, pedagog i twórca ruchu scenicznego w teatrach dramatycznych stolicy. Jest absolwentką Warszawskiej Szkoły Baletowej w klasie prof. Florentyny Kilińskiej oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie wydziału Pedagogiki Tańca w klasie prof. Hanny Chojnackiej. Solistka Teatru Wielkiego Opery i Baletu w Warszawie. Odtwórczyni wielu ról solowych w baletach światowej sławy. Najważniejsze role: Mirty w „Giselle” Adolphe Adama, Wróżki Złota w „Śpiącej Królewnie” Piotra Czajkowskiego , Macochy w „Kopciuszku” Sergiusza Prokofiewa, Niani w „Romeo i Julii” także z muzyką Sergiusza Prokofiewa. Współpracuje z zespołem muzyki dawnej „Musica Antiqua Inovroclaviensis” jako choreograf tańca historycznego.